הקמת סטארט אפ- הקמת סטארטאפ משלב הרעיון עד לאקזיט | עו"ד יריב קדם //

אייקון, פיתוח אפליקציות וסטארטאפים
הקמת סטארט אפ

יש לך סטארט אפ טכנולוגי בתחילת הדרך ומתלבט.ת איך להתקדם? את.ה לא לבד!

אנו מציעים לך שירות ייחודי עולמית להקמה והמשך בניית הסטארט אפ שלך בשילוב מומחים מתחומי הפיתוח העסקי והטכנולוגי עם ליווי והגנה משפטית לכל אורך הדרך, וזאת עפ"י מפת דרכים פרי נסיון מצטבר של עו"ד יריב קדם העולה על 25 שנה. המודל כולל אבני דרך ממספר תחומים:

  • בדיקה ורישום פטנטים, זכויות יוצרים, עיצובי מוצר וסימני מסחר.
  • מנטור כלכלי יחקור וייבחן את ההתכנות הכלכלית והמודלים העסקיים של הסטארט אפ מלכתחילה, כדי לוודא שמשאבי היזם מופנים לתכנון חברת הזנק מרוויחה ומצליחה.
  • בשלב השיווקי, נמתג את המיזם ומנטור שיווקי יאפיין עמך את הלקוח הפוטנציאלי ואת האסטרטגיה השיווקית הנכונה למיזם, עפ"י תחומי פעילותו, חזונו ומתחריו.
  • בהמשך יבואו שלב העיצוב והפיתוח הטכנולוגי של אב טיפוס / MVP של הסטארט אפ.
  • בד בבד נעשה ניהול תהליך החדשנות לבניית הסטרטאפ וייעוץ אסטרטגי לגיוס משקיעים ויציאה לשוק באופן מקצועי, מהיר וחסכוני.
  • היזם מלווה משפטית לכל אורך הדרך להגנה על הרעיון והאינטרסים של היזם בתהליך ההקמה של הסטארט-אפ בהווה ובעתיד, תיעוד המסמכים והכנה מראש לתהליך גיוס משקיע פיננסי ואסטרטגי.

נעבור יחד את חמשת האתגרים המרכזיים בהקמת סטארט-אפ:

אתגר מימון ראשוני

גיוס הון ראשוני הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר. מקורות מימון אפשריים כוללים משקיעים אנג'לים, קרנות הון סיכון, אקסלרטורים, מענקי מדינה (כמו רשות החדשנות), מימון המונים ושימוש בחסכונות אישיים. פנו אלינו לקבלת אסטרטגיית מימון שלבית המותאמת לשלבי ההתפתחות של הסטארט-אפ.

אתגר בניית צוות

הצוות המייסד הוא לעיתים קרובות גורם מכריע בהצלחה או כישלון. חשוב לאזן בין כישורים טכנולוגיים, עסקיים ושיווקיים. מומלץ להגדיר מראש חלוקת תפקידים, אחריות וסמכויות, ולעגן זאת בהסכם מייסדים מפורט. גיוס עובדים ראשונים דורש חשיבה אסטרטגית והיכרות עם מודלים של תגמול ותמרוץ מותאמים לסטארט-אפים. עדכנו אותנו מה הסטטוס שלכם ונייעץ לכם איך ומתי לגבש את הצוות שלכם.

אתגר המוצר

פיתוח מוצר שעונה על צורך אמיתי בשוק הוא המפתח להצלחה. מומלץ לאמץ גישת MVP (Minimum Viable Product) – פיתוח גרסה מינימלית שמאפשרת בדיקת היתכנות ומשוב מלקוחות. תהליך פיתוח איטרטיבי המבוסס על משוב מתמיד מלקוחות יכול לחסוך זמן ומשאבים יקרים. בקשו מאתנו פגישת ייעוץ ונסביר לכם איך זה לשלב את פיתוח ה- MVP במיזם.

אתגר השוק והתחרות

הבנה מעמיקה של השוק, מגמות, צרכים ומתחרים היא קריטית. יש לבחון את גודל השוק, קצב הצמיחה, חסמי כניסה, וערוצי הפצה אפשריים. ניתוח מתחרים צריך לכלול גם פתרונות חלופיים ולא רק מתחרים ישירים. מציאת "האוקיינוס הכחול" – מרחב שוק לא מנוצל – יכולה להוות יתרון משמעותי.

אתגר הרגולציה

תחומים רבים כפופים לרגולציה מורכבת שעשויה להשפיע על מודל העסקי. חשוב להכיר את הדרישות הרגולטוריות בשווקי היעד, להיערך אליהן מראש ולשלב אותן בתכנון העסקי והמשפטי. לעתים, רגולציה יכולה להוות גם הזדמנות ולייצר חסם כניסה למתחרים. התייעצו אתנו איך לעבור את המחסומים המשפטיים והרגולטוריים של המיזם שלכם.

אסטרטגיות מימון וגיוס הון

קבלו מאתנו הבנה מה הם שלבי המימון, ומתי לפנות לאיזה סוג משקיע. לצורך זה גם חשוב להבין את השלבים השונים בגיוס הון לסטארט-אפ, מ-Pre-seed דרך Seed, סבבי A, B וכן הלאה. לכל שלב יש את המאפיינים, הציפיות והמשקיעים הרלוונטיים לו.

הכנת חומרים למשקיעים

חומרים איכותיים כמו מצגת משקיעים (Pitch Deck), תכנית עסקית מפורטת, מסמך תנאים (Term Sheet) מוצע, ותחזיות פיננסיות הם כלים חיוניים. המצגת צריכה להיות קצרה, ממוקדת וויזואלית, ולהתמקד בפתרון, בשוק, בטכנולוגיה, בצוות ובמודל העסקי.

כלים משפטיים מתקדמים

הכרה והערכות מראש למנגנונים כמו SAFE (Simple Agreement for Future Equity), הלוואות המירות (Convertible Notes), או מניות בכורה (Preferred Shares) עם מנגנוני הגנה על המשקיעים, הבנת ההשלכות של כל מכשיר על מבנה ההון העתידי של החברה הם קריטיים כדי להתקדם נכון מול משקיעים.התיעצו אתנו מה המודל הנכון עבורכם, ומה לא כדאי לכם.

אסטרטגיית יציאה (Exit)

הגדרת אסטרטגיית יציאה ברורה, אם באמצעות רכישה (Acquisition), מיזוג, הנפקה (IPO), ועוד, יכולה להגדיל את האטרקטיביות למשקיעים, זיהוי רוכשים פוטנציאליים והבנת האינטרסים שלהם כבר בשלבים מוקדמים.

פיתוח וניהול קניין רוחני כנכס אסטרטגי

אסטרטגיית פטנטים: פיתוח אסטרטגיה כוללת להגנה על קניין רוחני, הכוללת החלטות מושכלות על מה לרשום כפטנט, באילו טריטוריות, ומתי. לעתים, שמירה על סוד מסחרי עדיפה על פני חשיפת המידע בפטנט.

ניהול תיק קניין רוחני: בניית תיק קניין רוחני מגוון הכולל פטנטים, סימני מסחר, זכויות יוצרים, עיצובים רשומים וסודות מסחריים. תיעוד מסודר של תהליכי פיתוח והמצאות חדשות בפנקסי המצאות (Invention Notebooks).

הסכמי העברת זכויות: הקפדה על הסכמי העברת זכויות קניין רוחני מהמייסדים לחברה, והסכמי סודיות והעברת זכויות עם עובדים, יועצים וקבלנים. זאת, כדי להבטיח שכל הקניין הרוחני המפותח שייך לחברה.

יצירת ערך מקניין רוחני: ניצול הקניין הרוחני לא רק כהגנה אלא גם כמנוף עסקי, למשל באמצעות מתן רישיונות (Licensing), שיתופי פעולה אסטרטגיים, או רישום קניין רוחני כביטחונות לקבלת מימון.

בניית תרבות ארגונית מנצחת

יצירת חזון וערכים: הגדרת חזון ברור וערכי ליבה שמשקפים את הייחודיות של הסטארט-אפ ואת האמונות של המייסדים. חזון וערכים אלה צריכים להיות אותנטיים, מעוררי השראה ולהנחות את תהליכי קבלת ההחלטות.

מבנה ארגוני גמיש: פיתוח מבנה ארגוני שמאפשר גמישות, יוזמה וחדשנות. מבנה היררכי שטוח, צוותים קטנים וממוקדי משימה, ותהליכי קבלת החלטות מהירים מתאימים לסביבה הדינמית של סטארט-אפ.

תקשורת פתוחה: טיפוח תרבות של תקשורת פתוחה וישירה, כולל שיתוף במידע, שקיפות לגבי אתגרים והצלחות, ומתן משוב בונה. פגישות צוות קבועות, עדכונים שוטפים, וערוצי תקשורת פתוחים ביכולים לתרום לכך.

מדיניות תגמול והערכה: פיתוח מדיניות תגמול הוגנת ותחרותית, הכוללת מרכיבים של שכר בסיס, בונוסים מבוססי ביצועים, ואופציות למניות (ESOP). תהליכי הערכה שוטפים מבוססי יעדים ומדדים ברורים.

פנו לפגישת ייעוץ כדי שנוכל לשתף אתכם כיצד עליכם להתקדם אסטרטגית ומה הצעדים הבאים שנכון לכם לעשות.

 

    לתאום פגישת ייעוץ שלח/י פרטיך





    קרא עוד
    יריב קדם, עו

    יריב קדם, עו"ד, נוטריון, דאטה אנליסט. למד תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטאות חיפה ותל אביב בהתאמה, אסטרטגיה עסקית באוניברסיטת הארוורד, ובוגר ג'ון ברייס בהצטיינות. בעל ותק של יותר מ- 25 שנה בליווי משפטי של חברות היי-טק וסטארטאפים. מנטור באקסלרטורים של מיקרוסופט, AppleSeeds, ועוד. יועץ משפטי להאקטונים רבים. בעבר הבעלים של אפפלאב, חממה לפיתוח אפליקציות ומוצרים טכנולוגיים, מרצה משפטי מנוסה בעולמות מאגרי מידע, בינה מלאכותית (AI), והמשפט המסחרי והטכנולוגי.

    בין לקוחותיו הבולטים ניתן למצוא חברות הייטק רב לאומיות, עסקים בינלאומיים מצליחים, וסטארטאפים שזכו בהשקעות ובפרסים בינלאומיים כגון-

    BAE Systems Rokar (weapons developement), Klirmark Capital (investments fund), CIMS Israel (PCB optical inspection), Ham-Let UCT (flow control machinery), Vocalix (telecommunications), Getty Images (digital pics bank), Abloy (locks & door-cylinders), Pandoor (indoor doors), Israeli Diamond Institute, Café-Café (chain of coffee shops), WeDev (software dev. house), Keepulse (medical software), SeeVoov (tourism App), MyTower (towers management App), Skilpe (education software), Snobemakeup (makeup machine), La-Tweez (cosmetics apparatus), ISM (safes technology), Zamberg (metal products), Dr. Nader Butto (alternative therapies), Enquantum (cybersecurity software), or Dyson Israel – BNZC (cyclone technology ).

    קרא עוד >>


    • מעל 25 שנות ליווי חברות הייטק וסטארטאפים
    • נסיון וידע משולב- משפטי, עסקי, טכנולוגי
    • ייעוץ לחברות פיתוח, שירותי ענן, והייטק
    • הקמת סטארטאפים מוגנים משלב הרעיון

    הקמת סטארט אפ – תכנון מפת דרכים

    חברת הזנק אפשר להקים כשבמרכזה אפליקציה, תוכנה, טכנולוגיה או מוצר חדשניים ויצירתיים. הצלחת הסטארט אפ מבחינה שיווקית ומכירתית וכן כ"מוצר פיננסי" אטרקטיבי למשקיע דורשת הכנה ובניה מראש. כיוון שהכנה כזו דורשת משאבי זמן יקר ומשאבים כספיים לא מבוטלים שעלולים לרדת לטמיון במקרה כשלון, ולחילופין בעלי ערך רב במקרה של הצלחה, חשוב מאד להיות יעילים בבניית הסטארט אפ. יעילות זו אנו משיגים באמצעות מפת דרכים שהתגבשה לאורך שנות נסיון רבות, שילוב של מנטורים בעלי נסיון רב ואנשי מקצוע רלבנטיים לבנייה מקצועית ומהירה של הסטארט אפ. ליווי התהליך נעשה ע"י משרדנו עם כל ההגנות המשפטיות הרלבנטיות.

    הקמת סטארט אפ הצעדים לביצוע

    הצעדים הראשונים / מקדמיים שנותנים אור ירוק להקים את הסטרט אפ הם (1) התכנות קניין רוחני: בדיקת פטנט (אם המיזם כולל אלמנט פיסי/מוצר חדשני) ו/או הכנת פורמט זכויות יוצרים בינלאומי (אם הסטארט אפ כולל אלמנט של אפליקציה, רכיב תוכנה או מוצר דיגיטלי אחר). (2) התכנות כלכלית ומודל עסקי: לאחר שיש אור ירוק מהיבטים אלו, ניתן להתחיל ביתר השלבים הטכנולוגיים והעסקיים עם ההגנות המשפטיות הרלבנטיות. סדר הדברים הבאים יכול להשתנות מסטארט אפ אחד למשנהו, אך בעקרון אבני הדרך כוללות:

    • עיצוב ופיתוח אב טיפוס למוצר, לאפליקציה, ל- IoT ו/או אינטגרציה אחרת.
    • זיהוי לקוח, שוק, ערוצי שיווק ואסטרטגיה שיווקית של הסטארט אפ.
    • זיהוי ויצירת בידול שיווקי.
    • מיתוג ורישום סימני מסחר.
    • תכנית עסקית
    • אמצעי עזר (כמו מצגת, One Pager, סרטון, דף נחיתה ועוד)
    • הקמת חברה בע"מ.
    • הסכמים: הסכם מייסדים, הסכמי השקעה, הסכמי סודיות (NDA), הסכמי פיתוח, הסכמי העסקה ועוד.
    • גיוס משקיעים.

    ההגנה המשפטית של המיזם שלכם

    הגנה משפטית של חברת הזנק היא קודם כל באמצעות הגנת קניין רוחני כגון פורמט זכויות יוצרים בינלאומי, פטנט, או עיצוב (בעבר 'מדגם'). לכך יש לצרף הגנות חוזיות משלימות כגון הסכמי סודיות (NDA), הסכמי אי תחרות, ועוד. בהמשך הדרך נעזר בכלים משפטיים נוספים כרישום חברה בע"מ, תקנון חברה מותאם לשותפים/מייסדים ומשקיעים, ועוד.

    הדרך אל השוק, אל המשקיע ואל האקזיט

    כדי שיהיה לנו סטארט אפ מצליח, יש לתכנן אותו כ"מוצר" שמותאם למשקיעים, וזאת בתכנון שיווקי, מיתוגי, עסקי וטכנולוגי. משקיע פוטנציאלי, פיננסי או אסטרטגי, גם יהיה נכון להשקיע במיזם כזה, לאפשר למיזם להתפתח ולהצליח עסקית ואף להגיע לאקזיט.

    מדדי הצלחה אסטרטגיים לסטארט-אפ

    חשוב להבין אותם כדי לדעת במה להתמקד בכל שלב של המיזם:

    מדדי צמיחה: מעקב אחר מדדים כמו קצב רכישת לקוחות חדשים, שיעורי שימור לקוחות, הכנסה חודשית חוזרת (MRR), וערך לקוח לאורך זמן (LTV).

    מדדי יעילות: ניטור יחסים פיננסיים כמו עלות רכישת לקוח (CAC), היחס בין LTV ל-CAC, זמן החזר ההשקעה ברכישת לקוח, ושיעור הצריכה של המזומנים (Burn Rate).

    מדדי מוצר ופיתוח: מעקב אחר מדדים כמו זמן מחזור פיתוח, שיעור אימוץ של תכונות חדשות, ציוני NPS (Net Promoter Score), ומדדי מעורבות המשתמשים.

    מדדי ארגון: הערכת שיעורי שימור עובדים, פרודוקטיביות, רמת מעורבות, ויכולת גיוס כישרונות מובילים בתחום.

    ייעוץ וליווי מקצועי

    מחקרים מוסמכים מראים כי רק עד כ- 5% מהסטארט אפים הישראלים מצליחים, בעוד שעמיתיהם האירופאים נהנים מ- 20% אחוזי הצלחה, ואלו בארה"ב גם 35% הצלחה ויותר. מצירוף מספר מחקרים וניסיון מצטבר של שנים רבות אנחנו מייחסים את הכישלון הישראלי הגבוה יותר להעדר תכנון מוקדם, ויישום שאינו מקצועי מספיק. באמצעות הניסיון המצטבר שצברנו במשך שנים רבות בהקמת סטארט אפים, לרבות בהגנת פטנטים, זכויות יוצרים ויתר זכויות הקניין הרוחני לסטארטאפים ובייעוץ וליווי עסקי ואסטרטגי מהרגע הראשון, כמו גם ניסיון בפיתוח טכנולוגי של המיזם אנו סבורים שעליך לתכנן את הדרך הנכונה מראש, ולהסתייע בביצועה במומחים מתחומם.

    הלקוחות שלי

    דייסון ISM applab logo cims logo cafe cafe logo BAE logo abloy Jober HAMLET getty site la tweez site pandoor site

    צור קשר