אייקון, פיתוח אפליקציות וסטארטאפים
פיתוח אפליקציות וסטארטאפים

עולם הסטארט-אפים עוסק בהגנה משפטית ובהוצאה לפועל של רעיון לאחר בדיקת היתכנותו מבחינה מקצועית, עסקית, ומשפטית. האינטרס של בעל הרעיון הינו לשמור עליו בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו. עולם המשפט עוסק בשאלת האפשרות לספק הגנה משפטית לרעיון בבסיס היזמות – מבחינה חוזית, התאגדותית, וקניינית. קרא עוד
אפליקציה זכויות יוצרים

הקמת סטארטאפים כל הדרך משלב הרעיון

1

משפטי

משפטי

2

עסקי

עסקי

3

עיצוב ופיתוח טכנולוגי

עיצוב ופיתוח טכנולוגי

4

הכנה למשקיעים

הכנה למשקיעים

5

גיוסי הון ורשות החדשנות

גיוסי הון ורשות החדשנות

6

ניהול הקמת הסטארט-אפ

ניהול הקמת הסטארט-אפ

יריב קדם, עו

עו"ד יריב קדם

יריב קדם, בעל תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטאות חיפה ותל אביב, הינו עו"ד בעל ותק של מעל 20 שנה, נוטריון, הבעלים של משרד עורכי הדין בבעלותו ושל APPLAB – חממה עסקית להקמה וליווי בינלאומי כולל של סטארט-אפים. בעל נסיון משפטי ועסקי רב בליווי חברות וסטארטאפים החל משלב הרעיון ובפעילותם השוטפת בישראל ובעולם. שותף אמון יצירתי בתהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגיים והטקטיים של בעלי מניות, דירקטורים, ובעלי העסקים בפעילותם העסקית והמשפטית.

קרא עוד >>

  • מעל 20 שנות ניסיון
  • חממה עסקית לסטארטאפים
  • הייטק בינלאומי
  • ליווי אישי

סטארט-אפ וקניין רוחני
רעיון הינו מופשט מדיי מכדי שניתן יהיה להגן עליו במסגרת דיני הקניין הרוחני, אולם ביטויים קונקרטיים של רעיון יכולים ללבוש צורה כאפליקציה, אמצאה, עיצוב חדש ומקורי, יצירה מקורית, וכד', אשר בהתאם לדרישות החוק הינם ברי הגנה כזכויות קניין רוחני באמצעות פטנט, מדגם, פורמט זכויות יוצרים, סימן מסחר. לכל אחת מזכויות אלו יש תכלית ומאפיינים ייחודיים, לעיתים אף מנוגדים. כך למשל, פרסום מוקדם בחו"ל עלול לשלול הגנת פטנט, אך לא בהכרח של מדגם, ומאידך יסייע להגנת סימן מסחר. כך גם יצירה מסוימת יכול שתזכה להגנת זכות יוצרים או של מדגם, אך לא של שתי הזכויות. דמות תלת ממדית יכול שתזכה להגנת מדגם ושל סימן מסחר תלת מימדי בחו"ל, אך להגנת מדגם בלבד בישראל. בחירת זכות הקניין הרוחני הרלוונטית טעונה בדיקה עובדתית ומשפטית, והתוצאה יכולה להשתנות ממדינה למדינה.

היבטים משפטיים נוספים של סטארט-אפ
היבטים משפטיים נוספים של הסטארט-אפ הינם התאגדותיים- הקמת חברה או שותפות במסגרתם תבוצע הפעילות העסקית של הסטארט-אפ, וחוזית – ההסכמים שייחתמו בין הצדדים לסטארט-אפ ובין עצמם או בינם לצדדים שלישיים, החל מהסכם סודיות, עבור דרך הסכם שותפות, הסכם מייסדים או הסכם יזמים, הסכם פיתוח, חוזה השקעה, חוזה הפצה, ועוד כהנה וכהנה.

כיצד לקדם סטארט-אפ?
ככל שהרעיון העומד בבסיס הסטארט-אפ לובש צורה קונקרטית יותר בכל אחד מהמישורים המקצועי, המסחרי, והמשפטי, קל יותר להניע את הסטארט-אפ ולבסס את הצלחתו. כבר מהשלב הראשון יש להגן על הרעיון בפטנט או פורמט זכויות יוצרים בינלאומי, להישען על עורך דין מתמחה ולהצטייד בהסכם סודיות, להכין תוכנית עסקית, להכין אב-טיפוס/מודל, ולערוך מצגת/תקציר מנהלים. בהמשך יש להזרים הון עצמי או חיצוני (השקעה או הלוואה) ולהוציא את הסטארט-אפ מהכוח אל הפועל. לבסוף יש למנף את הסטארט-אפ באופן מסחרי/עסקי ע"י מכירת המוצרים/שירותים או מימוש היזמות באמצעות מכירתה (Exit). זהו מתווה כללי. יישום כל שלב יכול לקחת זמן רב וכדי לקצר את הזמן ככל שניתן ולהפחית סיכונים רצוי להסתייע באנשי מקצוע.

הלקוחות שלי