פטנט על אפליקציה | עו"ד לאפליקציות וסטאראפים יריב קדם יריב קדם //

אייקון, פיתוח אפליקציות וסטארטאפיםפטנט על אפליקציה

ייעוץ וליווי משפטי לרישום פטנט על אפליקציה או תוכנה

לאפליקציה או תוכנה (להלן: "אפליקציה") ישנם שלושה היבטים מרכזיים של קניין רוחני.

  • המרכזי שבהם הינו הגנת זכות יוצרים באמצעות פורמט זכויות יוצרים בינלאומי.
  • השני הינו הגנת סימן מסחר על המיתוג של האפליקציה (שם/לוגו).
  • השלישי הינו פטנט על אפליקציה המגן על היבטים בעלי אופי טכנולוגי מוחשי של אפליקציה.

מתוקף שנות ותק רבות בליווי סטארט-אפים, משפטית, עסקית וטכנולוגית תוכלו לקבל במשרדנו יעוץ והכוונה איך ניתן להגן על האפליקציה שלכם גם באמצעות פטנט, ולהקים סטארטאפ לאפליקציה משלב הרעיון.

קרא עוד
איך להקים סטארט אפ
יריב קדם, עו

יריב קדם, עו"ד ונוטריון, בעל תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטאות חיפה ותל אביב בהתאמה, בעל ותק של יותר מ- 20 שנה בייעוץ ובליווי משפטי של חברות היי-טק, סטארט-אפים ועסקים בינלאומיים, fמנטור באקסלרטורים כגון של מיקרוסופט ושל AppleSeeds, כיועץ משפטי להאקטונים רבים, ומי שהיה הבעלים של אפפלאב, חממה לפיתוח אפליקציות ומוצרים טכנולוגיים.

בין לקוחותיו הבולטים ניתן למצוא חברות הייטק רב לאומיות, עסקים בינלאומיים מצליחים, וסטארטאפים שזכו בהשקעות ובפרסים בינלאומיים כגון-

Enquantum (cybersecurity software), Keepulse (medical software), SeeVoov (tourism App), MyTower (towers management App), Skilpe (education software), Snobemakeup (makeup machine), La-Tweez (cosmetics apparatus), Café-Café (chain of coffee shops), ISM (safes technology), Pandoor (indoor doors), Israeli Diamond Institute, Zamberg (metal products), Dr. Nader Butto (alternative therapies), CIMS Israel (PCB optical inspection), Ham-Let UCT (flow control machinery), Vocalix (telecommunications), Getty Images (digital pics bank), BAE Systems Rokar (weapons developement), Abloy (locks & door-cylinders), or Dyson Israel – BNZC (cyclone technology ).

קרא עוד >>


  • מעל 20 שנות ליווי סטראט-אפים וחברות הייטק
  • הקמת סטארטאפים מוגנים משלב הרעיון
  • הגנה בינ"ל, מפת דרכים חכמה, צוות מנטורים בכיר
  • תכנית פיננסית, תכנית גיוס משקיעים

פטנט על אפליקציה

בעוד ארה"ב תמכה בעבר בגישה ליברלית שאפשרה הגנה רחבה יחסית של פטנט על פיתוח אפליקציה בנוסף להגנת זכות יוצרים, רוב מדינות העולם ובראשם אירופה התנגדו לתפישה זו, ולבסוף אומצה עמדת ביניים המשתקפת, ככלל, גם בגישה הישראלית כיום.

גישת ביניים זו מאפשרת רישום פטנט בישראל על אפליקציה על פי' מבחן האופי הטכנולוגי המוחשי' שנקבע ע"י רשם הפטנטים אסא קלינג בהוראות עבודה שפורסמו ביום 12/1/2012- "זיהוי קיומו של אופי טכנולוגי מוחשי למוצר או התהליך הנתבעים, או לתוצאת התהליך". מבחן 'האופי הטכנולוגי המוחשי', משמעו, ככלל, ביטוי של תכונות פיזיות בדבר כלשהו עליו מבוצעת האמצאה או באופי הפעולה אותה המוצר או התהליך מבצעים.

רישום פטנט על אפליקציה

הליך רישום פטנט על פיתוח אפליקציה מתחיל בניסוח בקשת הפטנט והגשת בקשת הפטנט, לרוב בארה"ב. אם האמצאה הינה גם בעלת אופי טכנולוגי מוחשי ניתן יהיה להגישה אף בישראל או באירופה.

ייעוץ וליווי משפטי ברישום פטנט על אפליקציה

כמשרד בעל ניסיון של יותר מ- 20 שנים בענייני טכנולוגיה, אפליקציות וקניין רוחני, נשמח להקים עבורכם סטארט-אפ לאפליקציה ולספק ייעוץ וליווי משפטי להגנת האפליקציה שלכם באמצעות פטנטים בישראל או בחו"ל, וזאת בנוסף להגנה באמצעות פורמט זכויות יוצרים בינלאומי ואמצעים משפטיים אחרים.

מן התקשורת

ראיון של עו"ד קדם ב"שש כלכלי" על אפליקציית פפר של בנק לאומי

מפת הדרכים להקמת סטארט-אפ משלב הרעיון

ראיון ברדיו תל אביב עם ענבר שנהב – פורמט זכויות יוצרים לאפליקציה

שימוש לא חוקי בתמונה ברשתות חברתיות – 'פרקליטים עד הבית', רשת.

איך רובוטים שואבים את הפרטיות שלכם? 'שבע אקטואלי', כאן.

איך מקימים סטארט-אפ לאפליקציה? ראיון ברדיו תל אביב

צור קשר